Tuesday, April 26, 2011

~mEmbaCa~



kita mula belajar membaca sejak berkurun lamanya...masih ingatkah anda bagaimana perasaan ketika kecil dahulu apabila disuruh membaca?

saya ada bola
bola saya bulat
mungkin inilah antara perkataan yang kita baca masa zaman kanak-kanak dulu....
bertapa susuahnya nak belajar membaca..ada yang sampai kena rotan baru reti membaca..tu belum cakap lagi pasal baca Quran..lagilah payah rasanya...tapi kalau bab cari alasan nak ponteng mengaji memang pandai kan?
seingat aku,kali terakhur aku membaca bila yer?jgn la ckp psl baca buku sebab nk exam,itu memang HARUSLAH kita membaca kan..apa yg aku nk ckp ialah membaca sebab nk dapatkan ILMU? hurmmm..aku xde jawapannya...tapi baru-baru ni ada la terbaca sebuah buku yang nampk macam menarik..sebab tu la aku baca...bila dah baca, baru aku tahu bertapa ceteknya pengetahuan aku tentang dunia ni...selepas membaca buku tu, aku terus bertekad nak baca lagi...aku terus semangat nk beli buku murah2 especially buku terpakai yg dijual online...insyaallah,semoga impian aku untuk mengumpul koleksi buku2 yang bagus akan tercapai=D

No comments:

Post a Comment